1650 kronor rikare för ingenting.

Publicerad 2010-07-02 17:02:00 i Allmänt,

Jag och pernilla satt och pratade om tarsiga smycken här om dagen, smycken som man aldrig använder nu mera och som har gått sönder och lustigt nog slår hon upp tidningen och där stod det att man kunde panta sitt gul & silver smycken, det var några guldsmedje saker som skulle komma hit och jag tänkte inge mer på det. Men sen kom jag på att jag har en massa guldsmycken som är sönder och som jag aldrig använder mer så mamma föreslog att vi iallafall skulle kolla hur mycket det var värt. Men jag nekade men sen fick hon med mig iallafall och vissa av mina smycken var över 18K vilket jag inte visste trodde nämligen att mina smycken skulle inte gå över tusenlappen iallafall men det gjode dom och jag fick 1650 kronor i kontanter ;) Fast egentligen är inte så mycket pengar men jag ska försöka spara det till luleå för jag far dit om lite mer än en vecka och nu har jag lyckats skrapa ihop 5000 spän bara på några dagar tummen upp för det, jag är nog bra på att spara iallafall.

/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela