GÅRDAGEN!

Publicerad 2011-04-24 15:32:56 i Allmänt,

som sagt åkte jag till byn igår för att äta middag & umgås med släkten. Det var jättemysigt och trevligt och mommo hade gjort jättegod mat. Egentligen är det inte så ofta vi träffas så det var lite extra roligt att träffa vissa som man inte har sett på ett bra tag. Även Pia i kiosken blev superglad när hon såg mig så det kändes väldigt bra, man saknar byn och folket där väldigt ofta. När vi kom fram åkte vi direkt ner till farfars hus för alla var typ där men jag gick lika snabbt upp till stugan med katti och magnus. Sen efter ett litet tag kom titti & fredrik? så vi kantade ner för gångstigen återigen för att gå ner till farfars hus.
sen när vi väl närmade oss började man tänka på massa saker som man har gjort där tillsammans med farfar & farmor och helt plötsligt är dom inte där nåmer..
Sen när vi kom in var typ alla där och vi kollade på massa gamla kort sen farfar & farmor var unga, det fanns även bilder på oss när vi var små hehe. Det var jättemysigt, allt var och såg ut som förut inne i huset.
vid halv 5 tiden började jag och katti gå upp mot stugan igen för att hjälpa mommo med lite saker inför middagen, det var så härligt att vara där igen på nått sätt plus att vi fick toppenväder!
Under middagen hade vi jättetrevligt vi satt och pratade, svamla osv. Sen efter vi hade ätit fick vi en jättegod efterrätt som mommo hade bakat med hemgjord hallon/citron glass, guh så gott det var! Men efter det mådde jag inge vidare. Jag fick åka hem med pettsson och katti hängde även med till stan så jag fick lite sällskap här hemma, det är så tyst när alla är borta. Jag var helt slut när jag kom hem så jag råkade somna ett tag och sen blev det lite OC & sen slocknade jag efter ett tag igen och senare kom jocke hit. Dagen igår var helt klart bäst & jag var nöjd till 1000!

/Carin

Kommentarer

Postat av: syrran

Publicerad 2011-04-29 14:20:07

din bajskorv vilken jävla bild du har lagt ut på mig ;s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela