SVAR PÅ TAL

Publicerad 2011-03-14 15:12:31 i Allmänt,

fick tidigare igår en fråga varför jag tackade nej till valpen som jag la ut bilder på igår.


Det är så att jag vill att som uppfödare och säljare har man ett visst ansvar både för valp och valpköparn. Man ska vara uppriktig och säga om det finns några krav , vad som kommer att medfölja vid valpköpet osv. Dom som min mamma tog kontakt med gav oss vibbarna att vi hade tingat tiken och tyckte det var helt okej. Efter några dagar kontaktade jag hundsäljaren och fick veta att "dom" hade varit otydliga om att dom skulle utse vem hunden var mest lämplig till. Vi var dom första som ringde på henne och efter 2-3 dagar var det många som hade hört av sig på henne. Hur som helst blev det jag som fick ta hunden om jag fortfarande var intresserad av valpköpet och det var jag inte. På ett sätt känns det jävligt surt att tacka nej eftersom dom tyckte att valpen hade passat bäst i våran familj pga att jag har krav med hunden för att den kommer ta mest tid av min fritid. Men nu är det bara vänta tills jag får min lilla söta sak.

/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela