dag 1, om mig

Publicerad 2010-12-02 20:46:36 i Allmänt,

Jag  heter Carin Jungfall och är 16år, fyller 17 om 2 månader. Jag kommer ifrån Dokkas och flyttade hit efter att min mamma och pappa separerades. Jag har bott här i några år, har tappat räkningen faktiskt på hur länge men det är ganska många år iallafall. Går på Välkommaskolan i malmberget i OP och ska läsa vidare till polis på polishögskola i umeå förhoppningsvis.

Allt som har med skola att göra tycker jag är dötråkigt, jag är galet skolless och längtar tills man tar studenten. Jag är bra på att skjuta upp saker för att hinna med en massa annat och mest har det med skolan att göra. Som person är jag en utåtriktad person som gillar att pröva på nya saker och gillar att träffa nya människor. Jag har otroligt fina vänner och det är jag väldigt tacksam över, även under alla år har man lärt sig och insett vilka som är ens riktiga vänner, som finns där för en och inte sviker en. Har också världens finaste underbaraste pojkvän och en underbar mamma.

Min fritid innehåller mycket träning och skidor. Jag tecknar även en hel del som en extra knäck ibland för att tjäna extra. Annars är jag med mina vänner och min pojkvän.

Jag spelar också gitarr det har blivit en heldel faktiskt på den senaste tiden, funderar på att köpa en ny en riktigt snygg en. Jag älskar faktiskt skor det finns nästan inget bättre än att köpa skor, jag har samlat på mig en hel del och både min mamma och pojkvän börjar bli less på alla skor jag köper, men vad ska man göra?

Från det ena samtalsämnet till det andra är jag även hästintresserad, jag började rida på ridklubben dundret när jag var drygt 4år gammal sen slutade jag när jag var 12 för att jag fick problem med mitt knä. Sen efter nått år hamnade jag upp på hästryggen igen när min morbror skaffade sin första islandshäst, och nu rider jag inge mer. Men jag vill ha häst i framtiden.

Jag är konstintresserad också, det kanske låter ganska drygt eller dom flesta tror det, men jag gillar det. Måla och tecka är min passion. Både jag och min pappa tecknar en hel del och jag ska börja på en konstkurs/skola som jag ska gå på för att utveckla det jag målar. Det ser jag verkligen framemot, om man har en talang tycker jag att man ska nyttja den på ett bra sätt och inte dölja den.

Jag bor tillsammans med min mamma och syster mina tvillingbröder bor här varannan vecka. Jag har inte så bra relation med min pappa om jag ska uttrycka det på rätt sätt, men vi jobbar på det. Men det är inte så lätt eftersom att vi är för olika men jag vill inte sluta kämpa för det. Däremot jag och mamma är mer lika varandra och jag älskar henne oerhört mycket och uppskattar henne för allt hon gör.

Jag har haft en hel drama i mitt liv och har vuxit upp med det tills jag var nio år och insåg att livet jag levde just då var inte ett liv som jag vela ha och det var då jag insåg att för att jag ska kunna leva det livet jag vill ha måste jag, mina syskon och min mamma fly från det mörka och hitta ljuset igen. Och vi har lyckats tillsammans och det är jag mycket glad över och framförallt att jag träffade min pojkvän som är min största trygghet, när jag är i hans armar vet jag att jag är i säkerhet. Min mommo och moffa är också en stordel av mig och mitt liv. Det är dom som gav mig all kraft och som lärde mig att stå på egna ben när det var som jobbigast i mitt liv och jag älskar och respekterar dom väldigt mycket.

Det var en hel del av mig i stora drag, nu är jag trött på att sitta här och knappra på knapparna ska göra nått vettigare istället.
/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela