fredag

Publicerad 2010-06-11 13:49:44 i Allmänt,

På det senaste har jag varit väldigt känslig, lättstött och rädd för saker som jag egentligen inte borde vara rädd för. Mitt humör har varit som en enda berg och dalbana men jag har tänkt på det ganska mycket och det är någon eller någonting som har gjort mig till en svagare person för det här är inte alls lik mig. Men jag tror eller snarare känner jag att på det senaste har jag mest framförallt lagt så mycket energi på dom som jag bryr om det har tagit all min energi. Jag har försökt att lägga dom i förstahand och försökt göra allt för dom eftersom det är dom människorna som jag tycker om, men jag har glömt mig själv. Jag har inte ens tänkt på mig själv utan alla andra och det har tagit på min svaga punkt. Många säger att jag alltid är hjälpsam eller allt förhjälpsam, gullig, omtänksam, glad och sprallig och det är en sån tjej jag vill vara igen. Kunna lee oftare. Men jag vet inte om jag kan vara den jag har varit på sistone eftersom det är inte jag och det är den jag inte vill vara utan mig själv, efter det här har jag funderat över.. Varför dela med sig av sina kunskaper, glädje allt överhuvudtaget om man inte får något tillbaka. Därför ska jag inte vara ledsen utan stolt för vad jag gör mot dom som jag tycker & bryrom för jag vill inte stöta bort mig själv igen och det kommer inte att hända.
När man tappar bort sig själv har man två val.
hitta den man var förut..
eller låta henne försvinna.


För ibland måste man se på sig själv utifrån
& minnas den man egentligen skulle vara.
den man ville vara.
den man är.


/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela