SVAR PÅ TAL

Publicerad 2011-03-06 09:17:55 i Allmänt,

Vaför jag vill ha en rottweiler? Det är för att jag tycker att dom är en av dom finsta hundraserna och för att dom är verkligen speciella hundar. En rottis är en enmanshund och vill ha mycket uppmärksamhet av ägaren och man bör ha en stabil hand och även ha hundvana sen tidigare. En sån hund kräver väldigt mycket både psykiskt och fysiskt träning och det kommer jag att ge den. Och det är väldigt viktigt från första början att man är snäll men bestämd för det behöver en sån hund. Och jag ska anmäla mig till BKH valpkurs på måndag så att jag och min hundvalp kan träna lydnad, och det är även viktigt att valpen får träffa andra valpar så den får prata med andra valpar men samtidigt den ska lyda ägaren. Jag tycker att folk har stämplat rottweiler som en "farlig och aggressiv" hund. Men det är inte alltid så, dom är väldigt kärleksfulla och enorma kelgrisar. Hunden blir det vad man gör den till.

/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela